poniedziałek, 30 lipca 2012

Symbol Dubrownika – Wielka Studnia Onufrego


Przekraczając słynną bramą Pile trafiamy na plac, w którego centrum znajduje się nietypowa, niewielka, okrągła budowla. Jest to Wielka Studnia Onufrego, która została zaprojektowana w 1438 roku przez neapolitańskiego architekta Onufrio della Cava. Studnia w XV w. zaopatrywała mieszkańców miasta w wodę z rzeki Dubrovacka, znajdującej się w odległości 20 km od centrum miasta. W zamyśle i przez pierwszy okres swej świetności studnia była bardzo efektownie zdobiona, za sprawą silnego trzęsienia ziemi w 1667 r. uległa poważnym zniszczeniom. Utracone ornamenty nie zostały odbudowane, dlatego też jest ona nieco skromniejsza w swym wyglądzie.


Symbol Dubrownika 


 Wielka Studnia Onufrego według legendy może przynieść Ci szczęści? Należy wypić wodę z 16 ujść, do których doprowadzana była woda. Gdy już posmakujesz wody z rzeki Dubroviecka, pomyśl życzenie. Sprawdź sam magiczne właściwości studni! 

Wielka Studnia Onufrego, Dubrownik
Wielka Studnia Onufrego  http://www.flickr.com/photos/jimmyharris/2769924969/sizes/l/in/photostream/ 

7 komentarzy:

  1. Ciekawie opisane. Czekam na jeszcze więcej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie widziałam tej studni, gdyż nie byłam w tym rejonie. Ciekawe czy nadal spełnia ona swoje zadanie. Ja u siebie na działce także mam studnię, ale głębinową. Dodatkowo wstawiłam zbiornik hydroforowy https://www.dostudni.pl/zbiorniki-2000l,c71.html i myślę, że na ten moment mi wystarczy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super napisane. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawie to zosatło opisane.

    OdpowiedzUsuń